رهبر معظم انقلاب در تجمع 110 هزار نفري بسيجيان
نوشته شده توسط : سرباز جنگ نرم

رهبر معظم انقلاب در تجمع 110 هزار نفري بسيجيان:
بسيج يك حقيقت عظيم، غيرقابل انكار و بي‌نظير است

حضرت‌آ‌يت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در تجمع 110 هزار نفري بسيجيان استان تهران تاكيد كردند: امروز بسيج در كشور ما يك حقيقت عظيم و غيرقابل انكار و بي‌نظيري است


حضرت‌آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، صبح امروز پنج‌شنبه در تجمع 110 هزار نفري بسيجيان در قالب اردوي فرهنگي رزمي "فدائيان ولايت " فرمودند: سكولارترين حكومت دنيا هم عليرغم‌ آن چه كه ادعا مي‌كنند چه بدانند، چه ندانند دنيا و آخرت مردم را در دست گرفته‌اند. اين دستگاه‌هاي عظيم فرهنگي كه امروز نسل جوان بشر را در چهار گوشه دنيا به سمت بداخلاقي و فساد و تباهي حركت مي‌دهند و سوق مي‌دهند.

ايشان در بخش ديگري از سخنان خود فرمودند: دستگاه‌هاي قدرت هم كه به خاطر منافع خودشان، به خاطر حاكميت‌هاي ظالمانه خودشان، به خاطر رسيدن به اهداف گوناگون سياسي خودشان مردم را مي‌كشانند و دنيا مردم هم دست‌ آن‌هاست و آخرت مردم نيز دست‌آنهاست، جسم و جان مردم در اختيار آن‌هاست، اين كه ادعا بشود در مسيحيت، كليسا به آخرت مي‌پردازد، حكومت به دنيا مي‌پردازد، اين يك مغالطه است. آن‌جايي كه قدرت دست انسان‌هاي بيگانه از دين و اخلاق باشد كليسا هم در اختيار آن‌ها قرار مي‌گيرد. معنويت هم در پنجه اقتدار آن‌ها خرد مي‌شود و از بين مي‌رود.جسم و جان انسان‌ها زير تاثير عوامل قدرت آن‌ها است. اين مسئله هميشه بشر است.

ولي امر مسلمين جهان تصريح كردند: يك جامعه يا زير سرپرستي امام عادل است كه من الله است،‌ هادي به خيرات است، هادي به حق است يا در اختيار انسان‌هايي است كه از حق بيگانه‌اند، با حق ناآشنايند و در موارد بسياري با حق عناد مي‌ورزند، چون حق با منافع مادي آن‌‌ها سرسازش ندارد، باهم عناد مي‌ورزنديكي از اين دو حال است؛از اين دو حال خارج نيست.اسلام با تشكيل حكومت درمدينه و تشكيل جامعه مدني نبوي نشان داد و ثابت كرد كه اسلام فقط نصيحت كردن، موعظه كردن و دعوت كردن به زبان نيست. اسلام مي‌خواهد حقايق احكام الهي در جامعه تحقق پيدا كند و اين جز با ايجاد قدرت الهي امكان پذير نيست. بعد هم در پايان عمر مبارك پيغمبر اكرم(ص) به دستور الهي به الهام الهي نفر بعد خود را معين كرد.البته مسير تاريخ اسلام به مسير ديگري رفت آن‌چه كه پيغمبر مي‌خواست، آن‌چه كه اسلام مي‌خواست اين بود؛ اين يك طرحي شد و در تاريخ ماند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: نبايد تصور كرد كه انديشه پيغمبر شكست خورد،‌ نه شكست نخورد،‌ در‌آن برهه تحقق پيدا نكرد. اما اين خط شاخص در جامعه اسلامي، تاريخ اسلامي باقي ماند. امروز شما در گوشه از دنياي اسلام نتايج آن را مي‌بينيد و به فضل الهي و حول قوه الهي اين خط واضح در دنياي اسلام روز به روز همه‌گيرتر خواهد شد.اين مضموم غدير است. بنابراين مسئله غدير فقط مسئله شيعه نيست، مسئله مسلمانان بلكه مسئله همه انسان‌هاست، آن‌هايي كه بيانديشند مي‌دانند كه اين خط روشن خطي است كه متعلق به همه انسان‌هاست . جز اين راهي وجود ندارد. اگر قدرت در اجتماع انساني و اجتماعات انساني دست شيطان‌صفتان باشد دنيا به همان راهي مي‌رود كه شما امروز مظاهر آن را در دنياي مدرن مشاهده مي‌كنيد. هرچه دنيا مدرن‌تر بشود، خطر آن‌گونه حكومت‌ها بيشتر مي‌شود. البته هرچه دنيا از لحاظ علم و معرفت پيش‌تر برود، امكان و احتمال بروز خط هدايت بيشتر مي‌شود. اين‌جور نيست كه ما با پيشرفت علم احساس كنيم كه خط هدايت عقب افتاد،‌ نه جلو مي‌رود.

رهبر معظم انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نقش بسيج در جامعه امروزي فرمودند: امروز مجموعه بسيج عظيم مردمي، بسيج مستضعفان در كشور ما يك حقيقت روشن و آشكار است. شما يك مجموعه‌اي هستيد از بوستان عظيم بسيج در كشور، اين بوستان را امام بزرگوار به وجود آورد و با كلمات خود و منش خود آن‌ را آبياري كرد و اين نهال‌ها بحمدالله روز به روز بالنده‌تر و مثمرتر شده است.
امروز بسيج در كشور ما يك حقيقت عظيم و غيرقابل انكار و بي‌نظيري است. درست است كه تبليغات دشمنان و به تبع آن‌ها مناديان طرفدار آن‌ها در داخل كشور بسيج را سعي مي‌كنند كوچك كنند، تحقير كنند يا اهانتي به بسيج بكنند؛ به خود كلام خدا هم اهانت كردند. به خود پيامبر هم اهانت كردند، چيزي كه در باطن داراي عظمت و درخشندگي است با اهانت اهانت‌كنندگان و تهمت‌ تهمت زنندگان نه كوچك مي‌شود و نه از درخشندگي آن كاسته مي‌شود.بسيج امروز در كشور ما يك حقيقت عظيم و درخشنده است و نمونه‌اي ديگر هم ندارد.

حضرت‌آيت‌الله خامنه‌اي تصريح كردند: شما نگاه كنيد، جنسيت‌هاي مختلف، زن و مرد، سنين مختلف نوجوان، جوان ، ميانسال و پير و كهنسال،‌اصناف مختلف از دانشجو، طلبه ، استاد دانشگاه و معلم مدرسه ، دانش‌آموز و اصناف گوناگون مومن در سراسر كشور،‌ كارگر، كشاورز و بازاري و بقيه اصناف در بسيج عضويت دارند. شركت دارند، يعني هيچ مرزي از جهت صنفي وجود ندارد. يعني هيچ مرز جنسيتي وجود ندارد، يعني هيچ مرز قومي و زباني وجود ندارد. الان در همين جمع ترك و لر و فارس و بلوچ و بقيه اقوام ايراني حضور دارند. در سراسر كشور هم همين‌طور است. بسيج يك مجموعه منتظم سازمان‌يافته داراي هدف است. با اين گسترش و با اين تنوع و با اين كميت عظيم و با اين كيفيت ايماني كه در مجموعه‌هاي گوناگون نظير آن را انسان مشاهده نمي‌كند.

ايشان افزودند:‌ شما دلتان متعلق به بسيج است. در دنيا احزاب وجود دارند. ممكن است احزاب پرشماري هم باشند البته با اين شماره در هيچ حزبي در دنيا نظير ندارد.به اين شمارگان و كميت مجموعه و عظمت ميليوني كه در بسيج وجود دارد باشد. اما همان كميت‌هايي كه در احزاب هستند جسم آن‌ها،‌ زبان آن‌ها ،‌ توانايي‌هاي مادي آن‌ها متعلق به حزب است، معلوم نيست دلهاي آن‌ها متعلق به حزب باشد . ايمان‌هاي آن‌ها متعلق به آن حزب يا به آن مجموعه باشد. بسيج، بسيج دلهاست. بسيج جان‌هاست. بسيج عواطف، اعتقادات و ايمان‌هاست و همين است كه به كار يك ملت در روز سخت مي‌آيد. آن‌روزي كه ملت‌ها دچار مشكلات بشوند، آن‌جا جسم‌ ها فايده‌اي ندارد،‌ دل‌ها بايد در ميدان باشند، خط شكن باشند،‌آن‌هايي كه خط شكني كردند لزوما جسم‌هاي نيرومندي نداشتند، دل‌ها و ايمان‌هاي محكمي داشتند كه توانستند كوه‌ها را بشكافند.راه‌هاي دشوار را طي كنند، لغزش‌گاه‌ها را پشت‌سر بگذارند و خود را به منزل برسانند.

رهبر معظم انقلاب اسلامي تاكيد كردند: بسيج يك چنين حقيقتي است و اين را بايد قدر بدانيم. اول خود بسيجي بايد قدر بداند. همان‌طور كه الان شنيديد در اين ميثاق‌نامه اين جوانان عزيز از زبان بسيجيان به زبان آوردند خدا را حمد كردند و سپاس گذاشتند براي اين‌كه در بسيج عضو هستند، حقيقتا همين است بايد خدا را شكرگذاري كرد كه توفيق بدهد انسان در چنين مجموعه‌اي وارد بشود.

ولي امر مسلمين جهان خاطر نشان كردند: اهميت ديگر بسيج اين است كه بسيج داراي يك جهت و يك بعد و متوجه يك منظور نيست. بسيج با اين‌كه هنر نظامي دارد و در ميدان نبرد در خطوط مقدم هرجا كه لازم بوده است قرار گرفته و سخت‌ترين به عهده گرفته و انجام داده است، همه كاره است. يعني همه ميدان‌ها بسيج وقتي حضور داشته باشد، پيش‌رو است، پيشتاز است. امروز جوانان بسيجي ما در ميدان علم هم پيش‌رو و پيشتازند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: اساتيد بسيجي ما هم در كار علمي جزو موفق‌ترين‌ها هستند. هنرمندان بسيجي ما هم آن‌كساني كه وارد ميدان هنر شده‌اند با روح بسيج وارد شدند، موفقيت‌هاي بيشتر و بهتري پيدا كردند و مخاطبان بيشتري را توانستند جذب كنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامي خاطر نشان كردند: در هر ميداني با روحيه بسيجي ، اخلاص بسيجي ، ايمان بسيجي ، با شجاعت و شهامت بسيجي و قدرت و ابتكار بسيجي وقتي وارد بشوند مي‌توانند كارهاي بزرگي را انجام بدهند اين حقيقت بسيج است. عزيزان بسيجي اين را قدر بدانند، اركان بسيجي بودن را در خودشان تقويت كنند. اركاني دارد. اين اركان را روز به روز همه بايد در خود تقويت كنيم.

ايشان فرمودند: جوانان عزيز، بارها گفته‌ايم در درجه اول روحيه اخلاص است؛ روحيه اخلاص را روحيه بصيرت است. اين اخلاص و بصيرت روي هم اثر مي‌گذارند هرچه بصيرت شما بيشتر باشد شما را به اخلاص عمل نزديك‌تر مي‌كند. هرچه مخلصانه‌تر عمل كنيد خداي متعال بصيرت شما را بيشتر مي‌كند. خداوند ولي شماست هرچه به خدا نزديكتر باشيد،‌ بصيرت شما بيشتر خواهد شد، حقايق را بيشتر مي‌بينيد، نور كه بود انسان حقايق و واقعيات را مي‌تواند مشاهده كند. وقتي نور نباشد انسان واقعيات را هم نمي‌تواند ببيند.

حضرت‌آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: وقتي هواهاي نفس كه طاغوت حقيقي‌اند و بدتر از فرعون‌اند در وجود ما،‌ جلوي چشم ما را بگيرند،‌ وقتي جاه‌طلبي‌ها، حسادت‌ها ، دنياطلبي‌ها،‌هواپرستي‌ها، شهوت‌راني‌ها جلوي چشم ما را بگيرند واقعيات را هم نمي‌توانيم مشاهده كنيم. ديديد بعضي‌ها واقعيات جلوي چشم را نتوانستند ببينند، نتوانستند تشخيص دهند، در فتنه طراحي شده پيچيده سال 88 حقايقي جلوي چشم مردم بود، يك عده‌اي نگذاشتند اين حقايق را ببينند، بفهمند، نديدند ، نفهميدند. وقتي در يك كشور فتنه‌گراني پيدا مي‌شوند كه براي جاه‌طلبي خودشان، براي دست‌يافتن به قدرت ، براي رسيدن به اهدافي كه به صورت آرزو در وجود خودشان متراكم و انباشته كردند حاضر مي‌شوند به مصلحت يك كشور و حقانيت يك راه پشت كنند و لگد بزنند. كاري مي‌كنند كه سردمداران غربي و دشمنان درجه يك ملت ايران به هيجان مي‌آيند و سرشوق مي‌آيند. از آن‌ها حمايت مي‌كنند. خب اين حقيقت روشني است.

رهبر معظم انقلاب اسلامي تاكيد كردند: اين چيزي نيست كه وقتي نور هست، انسان آن را نبيند اما بعضي‌ها نديدند، بعضي نمي‌بينند، بعضي درك نمي‌كنند، بعضي به خاطر ظلمت دل حتي درك هم مي‌كنند اما حاضر نيستند به اين فهم ترتيب اثر بدهند اين‌ها همه عوارض هواي نفس است. اين ها همه نتيجه امر و نهي همان فرعون دروني ما است. همان فيل مست هواست. هوا و هوس است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بخش ديگري از بيانات خود، بسيجيان را جواناني باصفا و نوراني توصيف كرده و خطاب به آنان فرمودند: بايد سعي كنيد بسيجي بمانيد چرا كه ايستادگي در اين راه مهم است و بسيجي ماندن منوط به اين است كه دائم خود را مراقبت كنيد تا از اين مسير خارج نشويد.

ايشان فرمودند: كار بزرگ ملت ايران اين بود كه به دنيايي كه چهار اسبه و با سرعت به سمت جهنم حركت مي‌كرد، نهيب زد و توانست بخشي از آن را جدا كند.

رهبر معظم انقلاب ادامه دادند: امروز جمعيت عظيمي از ملت‌هاي دنيا چشم به ملت ايران دوخته‌اند چراكه مردم ما پيشرو ايجاد تغيير در جهان شدند و مردم دنيا امروز اين حقيقت را فهميده‌اند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد بر اينكه مسير جوامع انساني بايد به سمت خدا و حقيقت باشد، خاطر نشان كردند: وقتي ملت ايران چنين كار بزرگي را كرد بايد بدانيم كه دنياي باطل ساكت نمي‌نشيند و كساني كه دنيايشان وابسته به ظلم و ناحق و لگد زدن بر سر ملت‌هاي جهان است، آرام نمي‌نشينند تا ملت ايران با فرياد عدالت و حقيقت، ملت‌هاي دنيا را بيدار كند.

ايشان فرمودند: اگر در اين معارضه، ما به ايستادگي ادامه دهيم، آينده روشني در انتظارمان خواهد بود و خدا بدون ترديد نصرت را نصيب كساني مي‌كند كه در راه حق حركت كرده‌اند.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به ايستادگي ملت ايران در طول 30 سال در براي توطئه‌هاي دشمن، تصريح كردند: در طول اين سال‌ها ملت ايران قوي‌تر و دشمنان ما ضعيف‌تر شدند و قدرت ايستادگي ملت ايران با 20 سال يا 30 سال قبل قابل مقايسه نيست.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با بيان اينكه بايد بسيجيان خود را براي درگيري‌ها و چالش هاي آينده آماده كنند، تاكيد كردند: براي حفظ اين آمادگي بايد بصيرت، اخلاص و روحيه بسيجي بودن را به روز نگه داريد چرا كه اين رمز پيروزي ملت ايران است.

ايشان در پايان افزودند: به ياري خدا شما روزي را خواهيد ديد كه ملت ايران بر قله‌هاي افتخار بايستند و مردم دنيا نظاره‌گر اين پيشرفت و افتخار باشند.

 





:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : 4 آذر 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: